Haken

Studio gesloten i.v.m. lockdown

Helaas is ook Handwerkstudio Leiden voor onbekende tijd gesloten door de 3e lockdown, die op 14 december 2020 van kracht is geworden.

Het crisisteam van gemeente Leiden bepaalt wanneer de naaischolen in Leiden weer open mogen. Iedere gemeente hanteert andere richtlijnen, daarom kunnen de naaischolen in o.a. Amsterdam en Den Haag wel open.

We kunnen alleen afwachten wanneer de culturele instellingen (waar wij nu onder vallen) weer open mogen. We hopen op jullie begrip en geduld in deze situatie ♥️

Meer informatie over het coronavirus

Haken bestaat uit een aantal basissteken, waarmee je heel veel kunt variëren. In de workshop haken leer je de basissteken van het haken, zodat je daarmee verder kunt naar wat moeilijkere steken.

Tijdens de workshop leer je de basis van het haken – o.a. de verschillende steken (losse, vaste, halve vaste, stokje, half stokje etc.), beginnen in een magic ring en welk garen je kunt gebruiken voor welk project.Je kunt gebruik maken van de haaknaalden en oefengarens op de studio, of je eigen materialen meenemen.

Na de workshop kun je haken en bijvoorbeeld een eenvoudige muts haken.


Locatie: Handwerkstudio Leiden (adres & route)
Datum: NTB
Tijd: 10:30 – 12:30

Kosten: €22,50 inclusief haaknaalden, oefenmaterialen, koffie/thee/koek
Er is ruimte voor minimaal 6, max. 8 deelnemers. De workshop is vanaf 16 jaar te volgen.

Inschrijven: stuur een mailtje naar handwerkstudioleiden@gmail.com!

Ik ben Wilma en ik brei al sinds mijn 5e jaar. Dit leerde ik van oma. Het duurde tot mijn 11e totdat er een eerst product werd geleverd: een zwarte trui met V-hals. Daar was ik heel trots op. Daarna heb ik nog vele andere truien, vesten, sjaals, omslagdoeken en ook sokken gebreid.

Ik geef nu ook haak- en breilessen bij Handwerkstudio Leiden. Graag leer ik jou hoe je zelf jouw eigen haak- of breicreatie kan maken.