Brioche Breien

Studio (gedeeltelijk) heropend!

Handwerkstudio Leiden is vanaf 25 mei 2021 weer open, o.a. voor inlooplessen voor gevorderden! Je bent welkom om aan je eigen project te werken op je eigen werkplek, waarbij je vragen kunt stellen aan de cursusleider. Uiteraard corona-proof, op 1,5 meter afstand en met mondkapje op tijdens de gehele les.

De beginnerscursussen worden op dit moment ingepland – houd de website in de gaten of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Meer informatie over het coronavirus

Voor de gevorderde breister die toe is aan een nieuwe techniek heeft onze woldocent Wilma een nieuwe workshop in petto – brioche breien! In deze workshop leer je brioche breien met twee kleuren. Tevens leer je het lezen van patronen (basispatronen brioche) en hoe minderen en meerderen gaat bij brioche breien.

Om deze workshop te kunnen volgen, zijn de volgende vaardigheden nodig: steken opzetten, recht en averecht kunnen breien en ervaring hebben met diverse steken (bijvoorbeeld ajour-breien, kabels, fantasiesteken).

Alle materialen en naalden zijn aanwezig op de Studio.


Locatie: Handwerkstudio Leiden (adres & route)
Datum: NTB
Tijd: 10:30 – 12:30
Workshopleider: Wilma Breijer

Kosten: €22,50 inclusief naalden, oefenmaterialen, koffie/thee/koek
Er is ruimte voor minimaal 6, max. 8 deelnemers.

Inschrijven: stuur een mailtje naar handwerkstudioleiden@gmail.com!


Ik ben Wilma en ik brei al sinds mijn 5e jaar. Dit leerde ik van oma. Het duurde tot mijn 11e totdat er een eerst product werd geleverd: een zwarte trui met V-hals. Daar was ik heel trots op. Daarna heb ik nog vele andere truien, vesten, sjaals, omslagdoeken en ook sokken gebreid.

Ik geef nu ook haak- en breilessen bij Handwerkstudio Leiden. Graag leer ik jou hoe je zelf jouw eigen haak- of breicreatie kan maken.