Naailes

Wilde je altijd al leren naaien of heb je een naaimachine geërfd of gekregen en weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Kom dan op naailes aan de Handwerkstudio Leiden!

Cursuskosten: €150,-
Duur: 8 weken (8 lessen van 2 uur)
Data & tijden: zie kopje “Groepen”


Niveau’s

Twijfel je over je niveau? Mail dan gerust.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Basis 1

Voor wie nog nooit met een naaimachine heeft gewerkt. Tijdens de basis 1 cursus leer je de basisvaardigheden van het naaien op de machine: inrijgen, afstellen, de juiste naalden en voetjes gebruiken, de juiste steken kiezen en problemen oplossen. Aan de hand van een paar simpele projecten leren we de basissteken: recht stikken, doorstikken, zigzaggen, hoekje om, aan- en afhechten en het stikken van een bocht. We maken bij Basis 1 gebruik van een naaiboek dat speciaal voor deze cursus is ontwikkeld.

Projecten:

  • Omkeerbare tote bag
    • 2 x halve meter niet-rekbare stof in bijpassende kleuren
  • Kussensloop met knopen
    • halve meter niet-rekbare stof, 2-4 knopen
  • Keuze: rechte rok of kimono vest
    • 1,5 tot 2,5 meter rekbare stof afhankelijk van maat (maat S t/m L)

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Basis 2

Voor wie thuis al eens op de naaimachine heeft gewerkt (ook al is dat 20 jaar geleden) maar nog een opfrisser nodig heeft. We doen de eerste les mee met Basis 1 met basiskennis over de machine, en vanaf les 2 doe je 2 projecten van gemiddeld niveau: een toilettasje met rits, en als 2e project keuze tussen een wikkelrok en een vest. Je mag natuurlijk ook iets uit Basis 1 kiezen. Daarnaast leer je patronen overtrekken, lezen en volgen. Als 3e project kies je een patroon uit bijv. de Knipmode van 1 tot 2 bolletjes moeilijkheidsgraad.

Projecten:

  • Toilettasje met rits
    • Halve meter stof, rits 30cm)
  • Keuze: wikkelrok of vest
    • Rok: 2 meter stof
    • Vest: 2 meter rekbare stof
      • of voor tweekleurig vest, 1,5 meter rekbare stof in kleur A (rood) en 1 meter rekbare stof in kleur B (zwart))
  • Project naar keuze (max. 2 bolletjes in de Knipmode)

Vervolg

Ben je al meer gevorderd en maak je regelmatig eigen projecten op de naaimachine? Ook voor jou hebben we plek op de studio. Je werkt dan met je eigen gekozen projecten waarbij we kunnen focussen op wat jij nog allemaal wilt leren, van een rits inzetten tot werken met voering of zelfs een heel blazertje maken.


Groepen

De nieuwe naaigroepen starten in de 2e week van januari 2018. Sommige zijn al volgeboekt. Wil je toch naailes volgen? Kijk eens naar losse lessen of stuur gerust een mailtje.

  • Groep Woensdagochtend 09:30-11:30 (17 januari t/m 14 maart)
  • Groep Woensdagavond 19:30-21:30 (17 januari t/m 14 maart) VOL!
  • Groep Donderdagavond 19:30-21:30 (18 januari t/m 15maart) VOL!
  • Groep Zondagochtend 10:30-12:30  (20 januari t/m 18 maart) VOL!
  • Groep Zondagmiddag 13:00-15:00 (20 januari t/m 18 maart) VOL!

In 2018 is de toekomst van naailessen onzeker omdat wij ons huidige pand gaan verlaten en nog geen vervanger hebben voor de naailesdocente. Wil je op de hoogte blijven van de naailessen (of ben je een ervaren naaister die zelf wel les wil geven!), schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.


Inschrijven

Stuur een mailtje naar handwerkstudioleiden@gmail.com met de volgende informatie:

Naam:
Email adres:
Groep:
Niveau (Basis 1, Basis 2, Vervolg, niet bekend):


Werk van cursisten


Cursussen bij Handwerkstudio Leiden

Prijzen zijn inclusief BTW, gebruik machines en fournituren, koffie, thee & snack. Sommige cursussen zijn exclusief materialen. Cursisten krijgen na inschrijving een lijst met benodigde materialen opgestuurd.

De lessen worden in groepen gegeven. Voor mogelijkheden omtrent privé-les, stuur een e-mail naar info@handwerkstudioleiden.com

Je kunt je eigen naaimachine meenemen (incl. gebruiksaanwijzing) of gebruik maken van de naaimachines op de studio.

Een week na de laatste les van de cursus is er een inhaalles gepland waarop de gemiste les kan worden ingehaald. Meer gemiste lessen zijn voor eigen rekening.

Inschrijving geschiedt na volledige betaling van het bedrag. Gelieve het bedrag binnen 14 dagen vanaf de factuurdatum over te maken.

Als je de cursus 7 dagen of langer voor de startdatum afzegt dan ontvang je het cursusgeld terug. Als je de cursus later dan 7 dagen voor de startdatum afzegt dan ontvangt je de helft van het cursusgeld terug. Je kunt geen geld terugkrijgen nadat de cursus is begonnen.

Advertenties