Naailes

View this page in English

dav

Naailes bij Handwerkstudio Leiden

Ben je beginner of gevorderd, heb je net een naaimachine gekregen of heb je al ervaring maar loop je vast? Kom op naailes bij Mardie aan Handwerkstudio Leiden! Ik leer je alles over werken met de naaimachine, van inrijgen en afstellen tot de juiste naaldkeuze.

Je volgt als beginner bij mij een vast programma waarbij je een tas, een kussensloop en een toilettas maakt. Na de beginnerscursus ken je de basistechnieken op de naaimachine, kun je een knoopsgat maken, een rits inzetten, stikken en doorstikken, keren en een voering inzetten. En daar kun je best veel mee!

Na de beginnerscursus kun je verder met de gemiddelde cursus waarbij je een T-shirt maakt, zodat je patronen leert lezen, een mouw leert inzetten en zomen leert naaien. Daarbij maak je gebruik van rekbare stoffen en bijbehorende technieken, zoals naaien met een tweelingnaald en een op de biais geknipte halsbies maken.

Ook gevorderden kunnen naailes volgen bij mij – je draagt dan je eigen project aan in overleg, zoals een colbertje of broek. Samen bespreken we dan welke technieken je wilt leren tijdens de cursus. Contacteer mij dus per email als je een gevorderde naaier bent.

De naailessen zijn altijd gezellig en gemengd qua niveau zodat we elkaar kunnen inspireren en helpen. Tot ziens op naailes!


Naailes

Docent: Mardie Feikens
Duur: 6 weken x 2 uur les. Je hebt aan het einde van de cursus 1 inhaalmogelijkheid.
Kosten: €130 inclusief BTW, materiaal en gebruik machines

Start nieuwe cursussen: september 2019

Ik geef helaas geen prive-les of les aan kinderen.

Cursusinformatie

Het cursusgeld is inclusief koffie/thee/koek, gebruik naaimachines en gebruik basisfournituren. Naar de eerste les neem je stof, spelden en garen mee, overige fournituren zijn ter gebruik op de studio (krijt, meetlint etc.). Je kunt gebruik maken van de naaimachines op de Studio, maar je mag ook je eigen naaimachine meenemen. Mis je een les door ziekte, werk of een andere reden? Je kunt 1 gemiste les inhalen tijden de inhaalles 1 week na het einde van de cursus. Meer gemiste lessen zijn voor eigen rekening. Meer informatie & FAQ


Cursusleider: Mardie Feikens

MardieProfielHoi, ik ben Mardie en ik naai al sinds ik 15 jaar ben. Naaien blijft ook na tien jaar voor mij een fantastische hobby, omdat het zo veelzijdig is. Naast kleding precies naar je eigen smaak maken kun je ook denken aan het naaien van woonaccessoires, tassen, quilts – ik heb zelfs iemand gehad die een jasje voor haar huisdier wilde maken. Maar wat naaien echt leuk maakt is dat je je creativiteit erin kwijt kunt. Spelen met design, kleur, stoffen en texturen – je maakt jouw ideale tas met een vakje voor je koptelefoon – of een kledingstuk dat wél goed zit. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Naailes gaat voor mij over zelfvertrouwen kweken en problemen leren oplossen. Samen met jou wil ik werken aan je technieken en gewoontes om zo de mooiste dingen te kunnen naaien.

Tot ziens op naailes!

~ Mardie

Advertenties