Breien

Studio gesloten i.v.m. lockdown

Helaas is ook Handwerkstudio Leiden voor onbekende tijd gesloten door de 3e lockdown, die op 14 december 2020 van kracht is geworden.

Het crisisteam van gemeente Leiden bepaalt wanneer de naaischolen in Leiden weer open mogen. Iedere gemeente hanteert andere richtlijnen, daarom kunnen de naaischolen in o.a. Amsterdam en Den Haag wel open.

We kunnen alleen afwachten wanneer de culturele instellingen (waar wij nu onder vallen) weer open mogen. We hopen op jullie begrip en geduld in deze situatie ♥️

Meer informatie over het coronavirus

photo_2019-08-02_08-10-47

Wil je leren breien of weer beginnen met breien en heb je hiervoor hulp nodig, kom dan naar breiles bij Wilma aan Handwerkstudio Leiden!

Tijdens de lessen leer je de basis van het breien die je nodig hebt om bijvoorbeeld zelf een trui, sjaal of vest te breien. Daarnaast krijg je informatie over de verschillende breigarens en soorten naalden. De eerste les(sen) gaan over de basis van het breien: steken opzetten en de eerste basissteken. Daarna volgen de wat ingewikkelder technieken.

Bij de cursus is gebruik van breinaalden, diverse garen en koffie/thee/koek inbegrepen. Uiteraard kun je ook je eigen materialen meenemen.


Locatie: Handwerkstudio Leiden (adres & route)
Lesdata: NTB – schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de data
Tijd: 10:30 – 12:00
Kosten: €70,- inclusief materiaal

Docent: Wilma Breijer (ja, zo heet ik echt!)
Deelnemers: min 5, max 6 personen

Stuur een email naar handwerkstudioleiden@gmail.com om je aan te melden voor de cursus Breien.

Ik ben Wilma en ik brei al sinds mijn 5e jaar. Dit leerde ik van oma. Het duurde tot mijn 11e totdat er een eerst product werd geleverd: een zwarte trui met V-hals. Daar was ik heel trots op. Daarna heb ik nog vele andere truien, vesten, sjaals, omslagdoeken en ook sokken gebreid.

Ik geef nu ook haak- en breilessen bij Handwerkstudio Leiden. Graag leer ik jou hoe je zelf jouw eigen haak- of breicreatie kan maken.