Cursussen

Advertenties

Quilting : Modblocks

Learn the steps of patchwork and machine quilting in this beginner quilting course!

Plus-size Patronen Aanpassen

Heb jij een lockmachine gekregen of denk je erover om er een aan te schaffen, maar weet je niet zo goed wat je ermee moet? Kom naar de Workshop Lockmachine en leer de basis van het inrijgen en afstellen van de lockmachine. 

Natural Dyeing : Intensive Course

Learn how to prepare and dye fabric with plants from start to finish, as well as different ways to play and experiment with colour variations.

Breien

Wil je leren breien of weer beginnen met breien en heb je hiervoor hulp nodig, kom dan naar breiles bij Wilma! Tijdens de lessen leer je de basis van het breien die je nodig hebt om bijvoorbeeld zelf een trui, sjaal of vest te breien.

Moulage

In de tweede moulage cursus staat je eigen lichaam centraal, we gaan het patroon aanpassen voor een top of jurk naar jouw keuze. Hoe ga je je patronen aanpassen zodat je ieder model voor jezelf kunt maken?

Moulage 2

In de tweede moulage cursus staat je eigen lichaam centraal, we gaan het patroon aanpassen voor een top of jurk naar jouw keuze. Hoe ga je je patronen aanpassen zodat je ieder model voor jezelf kunt maken?

Naailes

Tijdens deze 6-weekse cursus leer je de basistechnieken van het naaien. Van patronen lezen tot knoopsgaten maken en ritsen inzetten.

Gevorderden zijn ook welkom om aan hun eigen project werken.

Patroontekenen Rok

Leer een rok maken aan de hand van je eigen maten zodat deze altijd perfect past. We beginnen met een ruimtelijke vorm (een vaas of iets dergelijks) om te zien wat nu eigenlijk een patroon is en hoe we dat kunnen manipuleren en aanpassen.

SELECT, COPY, PASTE

Maak je favoriete kledingstuk na zonder het uit elkaar te halen! In 4 lessen leert Saskia je deze techniek waarbij je kledingstuk intact blijft.

Upcycling

Saskia deelt in deze cursus haar tricks & tips over upcycling, applicaties en andere technieken. Ontwerp een nieuw kledingstuk met restanten uit jouw kast!